Monday, October 20, 2008

32.4 အလွဴရွင္မ်ားသုိ႔ ေက်းဇူးတင္လႊာ

ဒီရက္ပုိင္း ဆမိတ္ခုံရြာက ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ေနာက္ထပ္ အလွဴေငြ ေလးသိန္း ထပ္ရပါတယ္..။ အလွဴရွင္ႏွစ္ေယာက္စလုံး စကၤာပူ ကပါ..။

အလွဴရွင္ႏွစ္ေယာက္ထဲက ညီမငယ္က သူ႔မိဘႏွစ္ပါး နာမည္ကုိ အလွဴရွင္ေနရာမွာ ထားျပီးလွဴေပးဖုိ႔ ေျပာရင္း တသိန္းလဲႊလုိက္တာပါ..။

ေနာက္ ညီငယ္ေလး တစ္ေယာက္ကေတာ့ အကုိ႔ရြာက ကေလးငယ္မ်ားရဲ႔ အနာဂါတ္အတြက္ စီမံပါ ဆုိျပီး သုံးသိန္း လွဴပါတယ္..။ ကြ်န္ေတာ့္ဆီ တကူးတက သုံးေလးခါေလာက္ စကၤာပူက ေန လွမ္းဖုံးဆက္ျပီး စကားေျပာျဖစ္ၾကတာမုိ႔ သူ႔အေၾကာင္း သူ႔ဘ၀ သူ႔ခံယူခ်က္ကုိ ကြ်န္ေတာ္ သိရပါတယ္..။

အခုထိ လွဴၾကတာ ငါးေယာက္ ရွိပါျပီ..။ အလွဴေငြ က စုစုေပါင္း ဆယ့္တစ္သိန္း ခုႏွစ္ေသာင္း ေပါ့..။ မရည္ရြယ္မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ျဖစ္လာတဲ့အျပင္ အလွဴရွင္မ်ားရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ ေစတနာက ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္လြန္း တာမုိ႔ ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႔ အားရ၀မ္းသာ မုဒိတာ ပြားရပါတယ္..။

ကြ်န္ေတာ့္သမီးငယ္ တစ္ႏွစ္ခဲြေလာက္မွာ အျပင္းအထန္ ဖ်ားပါတယ္..။ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ျပာေတာက္ျပီး ေနာက္ဆုံး သမီးငယ္ကုိ ကေလးေဆးရုံမွာ တင္လုိက္ရပါတယ္..။ ေဆးရုံေရာက္ေတာ့ တေယာက္အိပ္ ကုတင္တစ္လုံးကုိ ကန္႔လန္႔ျဖတ္သုံးပုိင္း ပုိင္းျပီး ကေလးငယ္ သုံးေယာက္ ထားရတဲ့ အထိ ကေလးငယ္ေတြ ဒုကၡေရာက္ေနတာ ျမင္ရေတာ့ တပူေပၚ ႏွစ္ပူဆင့္ ကြ်န္ေတာ္ အေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္..။

ေဆးရုံအ၀င္၀ လူနာအတက္အဆင္း ဂရပ္မွာ ေန႔စဥ္ အဆုံးအပါး အေလအလြင့္ စာရင္းကလည္း အဲဒီရက္ပုိင္းမွာ ေလးငါးေယာက္ကေန တခါတရံ ဆယ္ဂဏန္းအထိ ရွိေနတာ ဖတ္ခဲ့ရျပန္တယ္..။

ရာသီအကူးအေျပာင္း ကပ္ေရာဂါ ျဖစ္ခ်ိန္လုိမ်ိဳး နဲ႔ ၾကံဳလုိ႔ ၀န္နဲ႔အား မမွ်တဲ့ အက်ိဳးဆက္ေတြ ျမင္ခဲ့ရတယ္ ဆုိေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ့္ ရင္မွာ အေတာ္မခ်ိ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္..။ တဆက္တည္း ၀န္နဲ႔အား ဘာလုိ႔ မမွ်ရတာလဲ ဆုိတဲ့ အေတြး ေခါင္းထဲ ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္..။

ရန္ကုန္ လုိ ျမိဳ႔ၾကီးမွာ ဘာလုိ႔ ကေလးေဆးရုံ တစ္ရုံထဲ ရွိေနခဲ့ရပါသလဲ..။ ေနာက္ထပ္ ကေလးေဆးရုံ ထပ္ေဆာက္ဖုိ႔ မလုိေတာ့လုိ႔ လား..။ ႏွစ္စဥ္ ရာသီအကူးအေျပာင္းတုိင္း ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ ေရာဂါ ဘယေတြေၾကာင့္ ေဆးရုံေရာက္လာတဲ့ ကေလးငယ္မ်ားထဲက တခ်ိဳ႔ ေၾကြလြင့္သြားတာဟာ ဘယ္သူမွ မတတ္ႏုိင္တဲ့ ကံတရားရဲ႔ ေစစားမႈလား..။

ေက်ာင္းၾကီးေတြ ေဆာက္ ဘုရားၾကီးေတြေဆာက္.. ထမင္းေရေခ်ာင္းစီး အလွဴၾကီး ေပးေနၾကသူေတြ ရဲ႔ ေစတနာသဒၵါတရားဟာ ကေလးေဆးရုံဆီ ဘာေၾကာင့္ ေရာက္မလာရတာလဲ..။ ဘယ္အခ်က္ေတြက သူတုိ႔လက္ရွိအလွဴေတြဟာ ကေလးေဆးရုံကုိ လွဴတာထက္ ပုိသာျမင့္ျမတ္ ေကာင္းမြန္တယ္လုိ႔ တြန္းအား ေပးေနခဲ့ပါသလဲ..။

စတဲ့ ေမးခြန္းေပါင္း မ်ားစြာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ျပန္လွန္ေမးခြန္းထုတ္ရင္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လူမ်ိဳးရဲ႔ အလွဴေတြ အေၾကာင္းကုိ ၾကံဳရင္ ၾကံဳသလုိ ေ၀ဖန္ စစ္ေၾကာတတ္လာပါတယ္..။

ျမန္မာလူမ်ိဳး အမ်ားစုဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္တာမုိ႔ သူတုိ႔ရဲ႔ အလွဴအတန္းဆုိင္ရာ အေတြးအေခၚဟာ ဗုဒ္ဓ့ဘာသာက ဆင္းသက္လာတာျဖစ္မယ္လုိ႔ သုံးသပ္မိပါတယ္..။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးရဲ. အလွဴအတန္းဆုိင္ရာ သေဘာထားကုိ သူေျပာငါေျပာေတြ အသာထားျပီး ကုိယ္တုိင္ ေလ့လာၾကည္႔ခဲ့မိပါတယ္..။

အလွဴရွင္မ်ားရဲ႔ ေက်းဇူးတရားကုိ ကြ်န္ေတာ္လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေလ့လာထားတဲ့ (တနည္းအားျဖင့္ သေဘာက် ႏွစ္ျခိဳက္လက္ခံထားတဲ့ )
ဗုဒၶကုိယ္ေတာ္တုိင္ရဲ႔ အလွဴဒါန ဆုိင္ရာ အျမင္မ်ားနဲ႔ ျပန္လွန္ဆပ္ခြင့္ ေပးပါလုိ႔ ေတာင္းဆုိရင္း က်န္ ညီအကုိေမာင္ႏွမေတြပါ ၾကိဳက္ေသာ္ယူ. မၾကိဳက္ရင္ ပယ္ႏုိင္ေစဖုိ႔ .. မွ်ေ၀လုိက္ရ ပါတယ္..။

... ........................................................................................................

၁) မိေထြးေတာ္ေဂါတမီအား
အလွဴဒါနဆုိင္ရာ ေဟာခ်က္

နိေျ၈ာ ဓါ ရုံ မွာ မဟာပဇာပတိ ေဂါတမီ ႏွင့္ ညီေတာ္အာနႏၵာကုိ ျမတ္စြာဘုရားက တသီးပုဂၢလ အလွဴ နဲ႔ ဘုံအလွဴ ဘယ္ဟာက ပုိျပီး အေရးပါ အက်ိဳးမ်ား ေၾကာင္း ေဟာခဲ့ပါတယ္..။

အဲသလုိ ေဟာဖုိ႔ ျဖစ္လာတာက.. မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီက ကုိယ္တုိင္ ၀ါဖတ္.. ကုိယ္တုိင္ ဗုိင္းငင္ ..ကုိယ္တုိင္ သစ္ေခါက္ဆုိး ကုိယ္တုိင္ ရက္ကန္းယက္ထားတဲ့ သကၤန္း ကုိ ျမတ္စြာဘုရားထံ ကပ္လွဴ ရာက စလာခဲ့တာပါပဲ..။

ဘုရားက မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီ ကုိယ္တုိင္ အပင္ပမ္းခံ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ စီမံလာခဲ့တဲ့ သကၤန္းကုိ လက္ခံေတာ္ မမူဘဲ “ ေဂါတမီ၊ ဒါကုိ သံဃာအား လွဴလုိက္ပါ.. ဒါက ပုိျပီး သင့္ျမတ္တယ္ ” လုိ႔ ေျပာေတာ့ ေဂါတမီက

“ အသွ်င့္အတြက္ ရည္ရြယ္ထားျပီးသားျဖစ္ပါတယ္ ” လုိ႔ ျပန္ေလွ်ာက္ထားတယ္..။

“ သံဃာကုိ လွဴတာဟာ
ဗုဒၶကုိ လွဴျပီး ျဖစ္သြားပါတယ္ ေဂါတမီ ” လု႔ိ ဘုရားကလည္း ဆက္ေျပာတယ္..။


ဒါေပမယ့္ ဘုရားကုိပဲ ဦးတည္ လွဴဒါန္းခ်င္ေနတဲ့ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီက “ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အရွင့္အတြက္မုိ႔ ဒါကုိ လက္ခံပါ ” လုိ႔ ဇြတ္ေလွ်ာက္ထားေတာင္းဆုိျပန္တယ္..။

ဗုဒ္ဓ့ကလည္း အေလ်ာ့မေပးဘဲ “ သံဃာဟာ အလြန္ပူေဇာ္ ထုိက္ပါတယ္ ေဂါတမီ ” လုိ႔ ေျပာျပန္တယ္..။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေဘးက နားေထာင္ေနတဲ့ ညီေတာ္ အာနႏၵာက မေနႏုိင္ေတာ့ဘဲ ၀င္ေလွ်ာက္တယ္..။

“ တပည္႔ေတာ္ ၀င္ေလွ်ာက္ပါရေစ အသွ်င္၊ ေဂါတမီ ဟာ ေက်းဇူး မ်ားသူျဖစ္ပါတယ္..။ သူ႔လုပ္အားကုိ အားေပးတဲ့အေနနဲ႔ လက္ခံ ဖုိ႔ ပန္ၾကားပါရေစ အသွ်င္ ”

ညီေတာ္ အာနႏၵာ အဲသလုိ ေျပာေတာ့
ဗုဒၶက

“ အာနႏၵာ၊ ေဂါတမီဟာ ငါ့အတြက္ ေက်းဇူးၾကီးလွပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ ငါ့အဆုံးအမကုိ လုိက္နာ ေနသူဆီက ေက်းဇူးတုံ႔ျပန္တဲ့ အေနနဲ႔ ရုိေသေပးကမ္းျခင္း ျပဳလုပ္တာကုိ သင့္ျမတ္တယ္လုိ႔ ငါ မယူဆဘူး ”

“ အာနႏၵာ၊ တသီးပုဂၢလ အလွဴ နဲ႔ ဘုံအလွဴ ရယ္လုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳး ရွိတယ္။ တသီးပုဂၢလ အလွဴေတြရဲ႔ အက်ိဳးေက်းဇူးဟာ ေျပာမကုန္ေအာင္ မ်ားတာေတြ ရွိတယ္..။ ဒါေပမယ့္ ေက်းဇူးအမ်ားဆုံး လုိ႔ ေျပာရေလာက္တဲ့ တသီးပုဂၢလ အလွဴကေပးစြမ္းတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးဟာ ဘုံအလွဴတစ္ခုက ေပးစြမ္းမယ့္ အက်ိဳးေက်းဇူးထက္ ပုိတယ္လုိ႔ ငါလက္မခံႏုိင္ဘူး ”

“အာနႏၵာ၊ အလွဴ ဟာ ေလးမ်ိဳး ရွိတယ္..။ ”

၁) ေပးသူ(လွဴသူ) ခ်ိဳ႔တဲ့ တဲ့ အလွဴ
၂) ယူသူ (အလွဴရရွိသူ) ခ်ိဳ႔တဲ့ တဲ့ အလွဴ
၃) ႏွစ္ပါးစုံ ခ်ိဳ႔တဲ့ တဲ့ အလွဴ
၄) ႏွစ္ပါးစုံ ျပည္႔စုံတဲ့ အလွဴ ရယ္လုိ႔ ျဖစ္တယ္..။

“ အာနႏၵာ၊ ရုိးရုိးသားသား မေပးလွဴျခင္း ( အေမွ်ာ္အေခၚ ႏွင့္ေပးျခင္း ) ဟာ ေပးသူခ်ိဳ႔တဲ့ တဲ့ အလွဴျဖစ္ျပီး ရုိးရုိးသားသား လက္မခံျခင္း (အသုံးမလုိဘဲ လက္ခံျခင္း ) ဟာ ယူသူခ်ိဳ႔တဲ့တဲ့ အလွဴျဖစ္တယ္ ”

.. ... .... .... .... .... .... .... ..... .... .... ..... .....

ဆုိေတာ့.. အဲဒီ ေဟာခ်က္ကုိ ဖတ္ျပီး ကြ်န္ေတာ္ေတြးတယ္..။
ဗုဒၶက တသီးပုဂၢလ ဦးတည္ျပီး လွဴတာထက္.. ဘုံ သေဘာမ်ိဳး လွဴတာကုိ ပုိအားေပးတယ္..။ ပုဂၢိဳလ္ ၾကည္ညိဳျပီး လွဴတာထက္ အဖဲြ႔အစည္းကုိ ဦးတည္လွဴတာမ်ိဳးကုိ သာျဖစ္ေစခ်င္တယ္..။ တကယ္လုိအပ္ခ်က္ရွိေနတဲ့ ေနရာကုိ သူလုိအပ္ေနတာသိျပီး ကုိယ္လဲ အက်ိဳးရ သူလဲ အက်ိဳးရ .. ေဘးဘယ္ညာသူေတြလဲ အဲဒီအလွဴေပၚက အက်ိဳးရ.. ေရရွည္သေဘာလည္း ေဆာင္တဲ့ အလွဴမ်ိဳးကုိ ဗုဒ္ဓ့က အက်ိဳးမ်ားတဲ့အလွဴလုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္..။

..............................................................................................................................................................

၂) ေကာသလမင္းၾကီးကုိ ေဟာတဲ့ အလွဴဒါနဆုိင္ရာ ေဟာခ်က္

ေနာက္ ေကာသလ မင္းၾကီး ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းလုိ႔ အလွဴဒါန ဆုိင္ရာ
ဗုဒၶ ေဟာခ်က္ တခု ရွိေသးတယ္..။

ေကာသလမင္းၾကီး က “ ဘယ္သူ႔ လွဴရင္ ေကာင္းမလဲ ” လုိ႔ ဘုရားကုိ ေလွ်ာက္ထားေတာ့ “ ခင္မင္ တဲ့သူကုိ လွဴတာ ေကာင္းတယ္ ” လုိ႔
ဗုဒၶ က ျပန္ေျပာတယ္..။

အဲဒီမွာ ေကာသလမင္းၾကီးက အေမးျပန္ျပင္ျပီး ေမးရတယ္..။ “ ဘယ္သူ႔လွဴရင္ အက်ိဳးမ်ားမလဲ ” ေပါ့..။

အဲသလုိ ေမးရင္ေတာ့ အေျဖက တမ်ိဳး ျဖစ္လိမ့္မယ္လုိ႔
ဗုဒၶက ျပန္ေျပာျပီး “ကဲ .. သင့္အေမးအေျဖေပၚေအာင္ သင့္ကုိ ေမးခြန္းနည္းနည္း ျပန္ေမးရမယ္ ” ေျပာတယ္..။

ေမးပုံက စစ္ျဖစ္ေနတဲ့ တုိင္းျပည္မွာ ေလးသည္ေတာ္ လုိေနလုိ႔ ေလးသည္ေတာ္ေတြ ေခၚတယ္..။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အရည္အခ်င္းက အမ်ိဳးျမတ္ရမယ္.. သင့္တင့္တဲ့ အသက္အရြယ္ျဖစ္ရမယ္.. ရုပ္ဆင္းအဂၤါေကာင္းရမယ္.. ေလးပစ္ တတ္ရမယ္.. ဆုိပါစုိ႔တဲ့..။

အမ်ဳိးေတာ့ ျမတ္တယ္.. ဒါေပမယ့္ ေလးမပစ္တတ္ဘူးဆုိ ခန္႔မလား လုိ႔ ေကာသလမင္းၾကီးကုိ
ဗုဒၶက ေမးတယ္..။
အမ်ိဳးျမတ္ေပမယ့္ ေလးမပစ္တတ္ဘူးဆုိ.. ဘယ္ခန႔္လုိ႔ျဖစ္မလဲ လုိ႔ ေကာသလမင္းၾကီးက ျပန္ေျဖေလွ်ာက္ထားတယ္..။

ရုပ္ဆင္းအဂၤါေကာင္းမြန္တယ္.. ေလးေတာ့ မပစ္တတ္ဘူး ဆုိရင္ေကာလုိ႔
ဗုဒၶက ေမးျပန္တယ္..။

အဲဒါဆုိရင္လဲ ခန္႔လုိ႔ မျဖစ္ပါဘူးလုိ႔ ေကာသလက ျပန္ေျဖတယ္..။

အဲဒီမွာ
ဗုဒၶက “ ဘယ္သူ႔လွဴရင္ အက်ိဳးမ်ားမလဲ ” ဆုိတဲ့ မင္းၾကီးရဲ႔ အေမးကုိ ေျဖရရင္ အလွဴခံတဲ့သူက ဘယ္ေလာက္ အမ်ိဳးျမတ္တဲ့သူျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ေလာက္ ရုပ္ဆင္းအဂၤါတင့္တယ္ တဲ့သူ ျဖစ္ျဖစ္.. ရာဂေဒါသမကုန္တဲ့ သူဆုိရင္ အဲဒီသူကုိ လွဴရတာဟာ အက်ိဳးမဲ့ဖုိ႔ပဲ ရွိတယ္..။ အက်ိဳးမ်ားတဲ့အလွဴဆုိတာ.. ရာဂေဒါသကုန္သူ နဲ႔ ကုန္ေအာင္ က်င့္ၾကံေနသူေတြကုိ လွဴျခင္းပဲ..။ လုိ႔ ေျပာတယ္..။

... .... ဆုိေတာ့ ဘယ္သူ႔လွဴရင္ အက်ိဳးမ်ားမလဲ ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းကုိ
ဗုဒၶေျဖသြားခဲ့တဲ့ ဗုဒၶရဲ႕ ဒါနဆုိင္ရာ အေတြးအျမင္ တေစ့တေစာင္းကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ နားလည္ခံစားခြင့္ရပါတယ္..။ အေပၚက ေျပာခဲ့တဲ့ တသီးပုဂၢလ ထက္ အဖဲြ႔အစည္း(ဘုံ)အလွဴကုိ ဗုဒၶက ပုိအားေပးတယ္..။

သုိ႔ေသာ္ ဘယ္သူ႔လွဴရင္ အက်ိဳးမ်ားမလဲ လုိ႔ တသီးပုဂၢလ ဆန္ဆန္ ေမးခဲ့ရင္ေတာ့ ရာဂေဒါသကုန္ေနသူနဲ႔ ကုန္ရာကုန္ေၾကာင္း က်င့္ၾကံေနသူကုိ လွဴမွ အက်ိဳးမ်ားမယ္လုိ႔
ဗုဒၶက ေဟာတယ္..။ ရာဂေဒါသကုန္သူ နဲ႔ ကုန္ရာကုန္ေၾကာင္းက်င့္ၾကံေနသူေတြဟာ.. ေလာကကုိျငိမ္းခ်မ္းေစမယ့္ လူေတြပဲ..။ ေလာက ျငိမ္းခ်မ္းရာျငိမ္းခ်မ္းေၾကာင္း ေဖာ္ေဆာင္ ေနသူေတြပဲ..။

အဲဒီသူေတြကုိ ပ့ံပုိး လွဴဒါန္းတာဟာ.. ေလာကျငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ
ပ့ံပုိးတာနဲ႔ အတူတူပဲ..။ ေလာကျငိမ္းခ်မ္းရင္ ကုိယ္တင္မက.. အားလုံး အက်ိဳးမ်ားေစတာပဲ..။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလိုမ်ိဳးအလွဴကုိ အက်ိဳးမ်ားေစတဲ့ အလွဴလုိ႔ ေျပာခဲ့တာပဲ.။

( တခုေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ.. ရာဂေဒါသကုန္သူ ဆုိတဲ့ ေယဘုယ် အေျပာေလာက္နဲ႔ေတာ့ မလုံေလာက္ဘူးေပါ့..။ ရာဂ ဆုိတာ ဘယ္လုိ.. ေဒါသ ဆုိတာ ဘာ ဆုိတဲ့ တိက်ေသခ်ာတဲ့ ရွင္းလင္းခ်က္ နဲ႔ တဲြေျပာရင္ေတာ့ ရာဂေဒါသကုန္သူ ဆုိတာ ဒီလုိလူကုိးလုိ႔ လူတုိင္း ျမင္သာထင္သာ ရွိမွာပါ .. လက္ေတြ႔မွာက ေဒါသ ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိေတာင္ ဘုရားဆုိလုိရင္း ထိမိေအာင္ ဖြင့္ဆုိဖုိ႔ ခက္ေနၾကရတယ္ .. ဒါေပမယ့္ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ေကာသလမင္းၾကီးကုိ ျပန္လွန္ေမးခြန္းထုတ္ရင္း ေျပာဆုိခဲ့တဲ့ ဥပမာမွာ ထင္ရွားတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ေလးသည္ေတာ္ လုိအပ္ေနတဲ့ အဓိက အရည္အခ်င္းက ေလးပစ္တတ္ဖုိ႔ ပဲ လုိ႔ မီးေမာင္းထုိးျပခဲ့တယ္..။ ဆုိေတာ့ အလွဴေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ကုိယ့္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ ကုိယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ တိက်ရွင္းလင္းေသခ်ာေအာင္ ေစာေၾကာၾကည္႔ဖုိ႔ လုိလိမ့္မယ္လုိ႔
ဗုဒၶက ညႊန္ျပခဲ့တယ္..)

အခုေခတ္ ေျပာေျပာေနတဲ့ လွဴဖြယ္ပစၥည္း.. လွဴခ်င္တဲ့ ေစတနာ.. အလွဴခံပုဂၢိဳလ္.. လွဴမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ .. ေလးမ်ိဳးစုံရင္ ျပီးေရာ ဆုိတာမ်ိဳး.. ေစတနာ သုံးတန္ ျပတ္ရင္ ျပီးေရာဆုိတာမ်ိဳး .. ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း အလွဴဒါန ဆုိင္ရာ အျမင္ေတြက
ဗုဒၶျဖစ္ေစခ်င္ခဲ့တဲ့ အလွဴဒါနဆုိင္ရာ အျမင္လားဆုိတာေတာ့ ေ၀ဖန္စမ္းစစ္ ၾကည္႔ၾကဖုိ႔ပါပဲ..။

၃) ရွင္သာရိပုတၱရာကုိ ေဟာတဲ့ ဒါနဆုိင္ရာ ေဟာခ်က္

ေနာက္ေဟာခ်က္တခုကေတာ့ အလွဴဒါန ခုႏွစ္မ်ိဳး အေၾကာင္းပဲ..။ လူေတြ ဘာေၾကာင့္ လွဴၾကတန္းၾက ဆုိရင္ ခုႏွစ္မ်ဳိး ရွိတယ္လုိ႔
ဗုဒၶက ခဲြျခမ္းျပတယ္..။ အဲဒါေတြက..

၁) ေနာင္ဘ၀အတြက္ ျမဳပ္ႏွံဖုိ႔ ရည္ရြယ္တဲ့ ဒါန
၂) ကုသုိလ္ရတယ္ ဆုိျပီး လုပ္တဲ့ ဒါန
၃) မရွိတဲ့သူကုိ ရွိတဲ့သူအေနနဲ႔ ေပးကမ္းတဲ့ ဒါန
၄) မိဘမ်ိဳးရုိး ထုံးစံအရ ေပးတဲ့ဒါန
၅) ဂုဏ္ရွိသူေတြ အတုခုိးေပးတဲ့ ဒါန
၆) စိတ္ခ်မ္းသာ ၀မ္းသာဖုိ႔အတြက္ လုပ္တဲ့ ဒါန
၇) အေတြးအေခၚရဲ႔ ရိကၡာအဆင္တန္ဆာအျဖစ္ ေပးလွဴတဲ့ ဒါန ( ပါဠိလုိ စိတၱာလကၤာရ ) ပဲ..။

အဲဒီအလွဴခုႏွစ္မ်ိဳးမွာ ေရွ႔ေျခာက္မ်ိဳးက လူတုိင္း လြယ္လြယ္ နားလည္ႏုိင္ေပမယ့္ ေနာက္ဆုံးအလွဴကုိေတာ့ ဘုရားေဟာခဲ့တယ္ဆုိတာေတာင္ မသိၾကပါဘူး..။ လက္ရွိအလွဴဒါန ဆုိင္ရာ အေတြးျမင္ေတြကလဲ.. ေရွ႔ေျခာက္မ်ိဳးထဲက မထြက္ႏုိင္ေလာက္ကုိ ျဖစ္ေနခဲ့တာလဲ ပါပါတယ္..။

တကယ္တမ္း (ကြ်န္ေတာ့္သေဘာအရ) အက်ိဳးေက်းဇူးအမ်ားဆုံး အလွဴဒါနက ေနာက္ဆုံး နံပါတ္ခုႏွစ္ပဲ..။ အဲဒီအလွဴမ်ိဳးက ကြ်န္ေတာ္ နားလည္သလုိ ေျပာရရင္ လွဴမယ့္သူက အလွဴခံသူရဲ႔ လုပ္ငန္းမွာ ေလာက အက်ိဳးမ်ားပုံျမင္ျပီး ဒီလုပ္ငန္းကုိ ဆက္လက္တုိးတက္ လုပ္ကုိင္ႏုိင္ေအာင္ ရည္ရြယ္ျပီး လွဴဒါန္းတာမ်ိဳး ပဲ..။

ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငဲ့ျပီး လွဴတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး..။ ကုိယ့္တြက္ကုိယ့္တာ ၾကည္႔ျပီး လွဴတာမ်ိဳးလဲ မဟုတ္ဘူး..။ လုပ္ငန္း (သို႔) အဖဲြ႔အစည္းကုိ ငဲ့ျပီး လွဴတာမ်ိဳး ပဲ..။ အဲဒီအဖဲြ႔အစည္းရဲ႔ ေကာင္းရာမြန္ရာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလာကအက်ိဳးမ်ားေၾကာင္းကုိ ငဲ့ျပီး လွဴတာမ်ိဳးပဲ..။

လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ရင္ ေအာင္ျမင္သေလာက္ အက်ိဳးေက်းဇူးၾကီးမား ေစတဲ့ အလွဴပဲ..။ ကုိယ္က်ိဳးရတာေလာက္လဲ မကဘူး..။ သူက်ိဳးရတာေလာက္လဲ မကဘူး..။ လုပ္ငန္းနဲ႔ ထိစပ္ေနသူမွန္သမွ် အက်ိဳးေက်းဇူး ရေစတဲ့ အလွဴပဲ..။

..........................................................................................................................................

ဆုိေတာ့
ဗုဒၶဓမၼဆုိင္ရာ အလွဴဒါန ေဟာခ်က္ေတြဟာ.. လူတုိင္း လက္လွမ္းမီတဲ့ လူတုိင္း သိႏုိ္င္တဲ့ အေတြးျမင္ေတြပါပဲ..။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအေတြးအျမင္ေတြက ေပါက္ဖြားေပးလုိက္တဲ့ လက္ေတြ႔ အလွဴဒါန ေတြက ဗုဒ္ဓ့ေျပာခဲ့သလုိ အက်ိဳးတကယ္မ်ားတဲ့ အလွဴေတြမွ ဟုတ္ရဲ႔လားလုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ျဖင့္ မၾကာခဏ ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္ရပါတယ္..။

နိဂုံးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့.. ဆမိတ္ခုံ ရြာက ခ်ိဳ႔တဲ့ရွာသူ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားရဲ႔ အနာဂါတ္ကုိ ေရရွည္ အက်ိဳးေက်းဇူးေပးစြမ္းမယ့္ အဖဲြ႔အစည္းေလး တခု ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဖဲြ႔စည္းျပီး ဗုဒ္ဓ့ေဟာခဲ့သလုိ အက်ိဳးေက်းဇူး တကယ္မ်ားတဲ့ အလွဴျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ့မယ္..။

အဲဒါဟာ. လွဴသူ အက်ိဳးရတာေလာက္လဲ မကပါဘူး..။ အလွဴလက္ခံရရွိတဲ့ ကေလးငယ္ေတြ အက်ိဳးမ်ားတာေလာက္နဲ႔ လဲ မျပီးေစရပါဘူး..။ သူတုိ႔ ကတဆင့္ ဆက္ႏႊယ္ပ်ံ႔လႊင့္ ထိစပ္ေလရာ ပတ္၀န္းက်င္တုိင္း အက်ိဳးေက်းဇူး ရတဲ့ အထိ ဦးတည္လုပ္ေဆာင္ပါ့မယ္..။

အလွဴရွင္မ်ားနဲ႔ တကြ.. ဘေလာ့ဂ္ၾကြလာ ေဆြသဟာမ်ား.. က်န္းမာစြာ ခ်မ္းသာၾကပါေစဗ်ား..။

ခ်စ္ခင္စြာ
နဗန

3 comments:

JulyDream said...

ေက်ာင္းၾကီးေတြ ေဆာက္ ဘုရားၾကီးေတြေဆာက္.. ထမင္းေရေခ်ာင္းစီး အလွဴၾကီး ေပးေနၾကသူေတြ ရဲ႔ ေစတနာသဒၵါတရားဟာ ကေလးေဆးရုံဆီ ဘာေၾကာင့္ ေရာက္မလာရတာလဲ..။ ဘယ္အခ်က္ေတြက သူတုိ႔လက္ရွိအလွဴေတြဟာ ကေလးေဆးရုံကုိ လွဴတာထက္ ပုိသာျမင့္ျမတ္ ေကာင္းမြန္တယ္လုိ႔ တြန္းအား ေပးေနခဲ့ပါသလဲ..။

----
အဲဒီလိုေလး ေတြးမိခဲ့တာ ၾကာပါၿပီဗ်ာ။ ကေလးေဆးရံုဆိုတာ အလီလီ အခါခါ ေရာက္ခဲ့ရတဲ့ ေနရာျဖစ္လို႕ ေဆးရံုေရာက္တုိင္း ဘုရားဒကာ ေက်ာင္းဒကာေတြကို ေျပးျမင္မိတယ္။ ဘုရားေတြတည္ ေက်ာင္းေတြေဆာက္ ေနတာကို ျမင္ရင္ သာဓုေခၚရမလား မသိခဲ့တာလဲ ၾကာပါၿပီ။

Summer Field said...

လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ႏွစ္ေလာက္က SF Bay Area စာေပေဟာေျပာပြဲတခုမွာ ဆရာဦးတင္ေမာင္သန္း ေဟာေျပာခဲ့ဖူးတာရွိတယ္..။ ေက်ာင္းၾကီးေတြ ေဆာက္ ဘုရားၾကီးေတြေဆာက္ၾကတာဟာ၊ မျမင္ မသိရေသးတဲ့ ေနာင္ဘဝေတြမွာ သုံးစြဲဖို႔ ႀကိဳတင္ ဟြန္ဒီ လႊဲတာနဲ႔တူတယ္ဆိုပဲ..။ ။
တကယ္ဆို ကိုယ္မေသခင္ လက္ရွိဘဝမွာတင္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေနတာကို ကိုယ္တိုင္ေတြ႕ျမင္ရၿပီး၊ ဝမ္းသာပီတိျဖစ္ေစမယ့္ ေဆးရုံတို႔၊ စာသင္ေက်ာင္းတို႔၊ မိဘမဲ့ ကေလးရိပ္သာတို႔၊ ဘိုးဘြားရိပ္သာတို႔ကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းသင့္တာ မဟုတ္ဘူးလား။ (ျမန္မာ)ဗုဒၶဘာသာမွန္ရင္ ဘုရားေတြတည္၊ (ေလာကီစာသင္ေက်ာင္းမဟုတ္တဲ့) ေက်ာင္းေတြဘဲေဆာက္ရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးသိမ္ေတြက ဘယ္တုန္းက စခဲ့တာပါလိမ့္..။

mini nilay said...

one of the best posts..
thank you, Ko Navana.