“အေျခခံမွ မပါလာတာ” လုိ႔ ေျပာတဲ့ တပည္႔ေက်ာ္ေတြကုိ ကြ်န္ေတာ္ ေမးတယ္..။ “ အေျခခံပါေစတဲ့ ေဆး ရွိလား ” လုိ႔..။ ရွိရင္ အဲဒါ၀ယ္ျပီး အေျခခံပါမလာတဲ့ ကေလးေတြကုိ ပါးစပ္ဟခုိင္းျပီး တုိက္လုိက္မယ္..။ အေျခခံပါေစသတည္း ေပါ့..။ ရြဲ႔ေျပာတဲ့ သေဘာမ်ိဳးဆုိတာထက္.. reality ကုိ reality အတုိင္း လက္ခံျပီး နည္းလမ္းရွာဖုိ႔ အဲဒီအတုိင္း ကြ်န္ေတာ္ေျပာခဲ့တယ္..။
ကေလးေတြ အေျခခံပါမလာေသာ္ျငား ဆရာေတာ္ရင္ က်မယ့္ေကာင္ ေအာင္ ေအာင္၊ ေအာင္မယ့္ေကာင္ ထူးခြ်န္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္မယ္..။ တခ်ိန္တည္းမွာကိုယ့္က်ဳရွင္ ကုိယ့္စီးပြားေရးလည္း ေအာင္ျမင္လာမယ္..။ ရြာအေနနဲ႔လည္း ပညာတတ္ေတြ ေပါမ်ားလာမယ္..။ ရြာက ေဘာ္ဒါ ေအာင္ျမင္လာရင္ အနယ္နယ္က ေက်ာင္းသားေတြပါ ရြာေရာက္လာမယ္..။ သူတုိ႔နဲ႔စပ္လ်ဥ္းျပီး အသုံးအေဆာင္ အစားအေသာက္ ေရာင္းေရး၀ယ္တာေတြ ရြာမွာ ပုိျပီး ဖြံ႔ျဖိဳးလာမယ္..။
အဲဒါေတြဟာ ကြ်ဲကူးေရပါ မလဲြမေသြ ျဖစ္ကုိ ျဖစ္လာမွာေတြ.. လုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ေျပာမိတယ္..။
ထင္ရွားတဲ့ သာဓကအေနနဲ႔ ေမျမိဳ႔က စုိးစံ၊ စာပန္းအိမ္ ေဘာ္ဒါမ်ား အေၾကာင္း ထဲထဲ၀င္၀င္ေလး တပည္႔ေက်ာ္မ်ားကုိ ေဖာက္သည္ခ်ျဖစ္တယ္..။
ေရခံေျမခံေကာင္းျပီး ေအးခ်မ္းသာယာလွပ လုိ႔ ျမန္မာတျပည္လုံးက ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ ေမျမိဳ႔မွာ ေဘာ္ဒါ လာထားၾကတာ မဟုတ္ဘဲ.. အေျခခံပါပါ မပါပါ.. အမ်ားစုေအာင္ျမင္ေအာင္ သင္ၾကားမႈအပုိင္း ပံ႔ပုိးႏုိင္လုိ႔ အဲဒီ ေဘာ္ဒါေတြ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ အေၾကာင္းေလးလည္း သူတုိ႔လက္ခံသြားတဲ့အထိ ၾကိဳးစား ရွင္းျပမိတယ္..။
တဆက္တည္း သူတုိ႔ရဲ႔ သင္ၾကားမႈ အပုိင္းဆုိင္ရာေလးေတြကုိလည္း ကြ်န္ေတာ္နည္းနည္းတုိ႔ထိ ၾကည္႔ခဲ့မိတယ္..။ ဥပမာပုံစံတခ်ိဳ႔ကုိ တည္ေဆာက္ျပီး ပုိမုိေကာင္းမြန္ တဲ့သင္ၾကားမႈ နည္းလမ္းကုိ ကြ်န္ေတာ္ေဆြးေႏြးၾကည္႔တယ္..။
ဆုိပါစုိ႔..။
“ ကုိယ္က ေရွ႔ကေန အာေဘာင္အာရင္းသန္သန္ နဲ႔စာသင္ေနတဲ့အခ်ိန္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ငုိက္ေနတယ္ဆုိရင္ မင္းတုိ႔ ဘာလုပ္ေလ့ ရွိသလဲ ” လုိ႔ ေမးစမ္းၾကည္႔တယ္..။
တခ်ိဳ႔က “ အဲဒီေကာင္ကုိ မ်က္ႏွာသြားသစ္ခုိင္းလုိက္တယ္ ” လုိ႔ ေျဖတယ္..။ တခ်ိဳ႔ကေတာ့ “ငုိက္ေနရင္ အခန္းထဲမွာမေနနဲ႔ အျပင္ထြက္ေန ” လုိ႔ ခုိင္းတယ္..။
တခ်ိဳ႔ကေတာ့ ငုိက္ေနတာကုိ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျပီး သင္စရာရွိတာ ဆက္သင္တယ္..။ တခ်ိဳ႔ကေတာ့ ငုိက္ေနတဲ့ေကာင္ကုိ အငုိက္ဖမ္းျပီး စာေမးတယ္..။ အသီးသီးအသသ သူတုိ႔သန္ရာသန္ရာ ျပန္ေျဖၾကတယ္..။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီကုိယ္သုံးေနက် နည္းေတြထက္ ပုိေကာင္းတဲ့ နည္းလမ္းမရွိေတာ့ဘူးလားလုိ႔ brain-stroming လုပ္ၾကည္႔တယ္..။ သူတုိ႔နဲ႔ ပူးေပါင္းျပီး အေျဖရွာၾကည္႔တယ္..။
ကုိယ္က ေရွ႔မွာ ၾကဳံးရုံး စာသင္ေနတဲ့အခ်ိန္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ အဲသလုိမ်ိဳး ငုိက္ေနတာေတြ႔တာနဲ႔ စာသင္တာရပ္လုိက္မယ္..။ တတန္းလုံးကုိ ေ၀့၀ဲၾကည္႔ျပီး
“တခ်ိဳ႔က ေယာက်္ားခ်င္း ၾကည္႔တာေတာင္ မရုိးသားဘူး.. (ကုိယ္တုိင္လည္း ငုိက္သလုိမ်ိဳး မ်က္လုံးမပြင့္တပြင့္နဲ႔ ) မင္း အဲဒီလုိ ရီေ၀ေ၀ နဲ႔ ငါ့ကုိ မၾကည္႔ပါနဲ႔..ငါက
အသဲသိပ္ခုိင္တာ မဟုတ္ဘူး ” လုိ႔ ငုိက္ေနတဲ့သူကုိ လွမ္းၾကည္႔ျပီး ေျပာမယ္..။
အိပ္ငုိက္လုိ႔ လက္၀ါးေလးအသာအုပ္ျပီး ခုိးသန္းေနတဲ့ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ကုိ ျမင္တာနဲ႔ “ တခ်ိဳ႔ကေတာ့ သိပ္ႏွေမ်ာတာပဲ.. ကုိယ့္ပါးစပ္ထဲက ထြက္ျပီးသားေလ ကုိေတာင္ အတင္းလက္နဲ႔ျပန္ ယက္ျပီး ပါးစပ္ထဲ ျပန္ထည္႔ေနတယ္ ” လုိ႔ အရႊန္းေဖာက္ၾကည္႔မယ္..။
စသျဖင့္ .. (ကြ်န္ေတာ္သာဆုိရင္ )ငုိက္တဲ့ေက်ာင္းသား.. ဘယ္လုိကုိင္တြယ္မယ္ဆုိတာေလး .. မွ်ေ၀ ခဲ့မိတယ္..။ တဆက္တည္း.. စာသင္ရင္း အိပ္ငုိက္တာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဟာ.. ဆရာရဲ႔သင္ၾကားမႈပုိင္းဆုိင္ရာ အားနည္းခ်က္ေတြေၾကာင့္ အျဖစ္မ်ားတယ္လုိ႔လည္း ေျပာျဖစ္တယ္..။ အိပ္ငုိက္လုိ႔ အျပစ္ဒဏ္ေပးတာ ထက္.. ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ရယ္ရယ္ေမာေမာျဖစ္သြားေအာင္ လုပ္တာဟာ.. ငုိက္တဲ့သူတင္မက.. ေဘးဘယ္ညာက ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြပါ စိတ္အပမ္းေျပ
ေစတယ္လုိ႔လည္း တပည္႔ေက်ာ္မ်ားကို ေျပာခဲ့တယ္..။
အဓိက သူတုိ႔ကို သိေစခ်င္ခဲ့တာက.. ဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖုိ႔ ကုိယ့္ရဲ႔ လက္ရွိသင္ၾကားမႈ ပုံစံေတြထက္ ပုိေကာင္းတဲ့နည္းလမ္းေတြ ရွိေနတာရယ္..
အဲဒါေတြကုိ ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ရမယ္ဆုိတာရယ္.. အဲသလုိ လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ဆရာေရာ တပည္႔ေရာ ပိုမုိေကာင္းမြန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္သြားမယ္ ဆုိတာရယ္ ပါပဲ..။
ဒါက ဆရာေတြအပုိင္း..။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
ကိုပြႀကီးေရ
ခင္ဗ်ားအေတြးေတြ သိပ္ေကာင္းတာပဲ။ ရြာကဆရာေတြကို အဲဒီနည္းေတြ မွ်ေ၀ေပးဖို႔ေကာင္းတယ္။ ဆရာလုပ္ခ်င္သူကို ဆရာထပ္လုပ္တယ္ေတာ့ မထင္ပါနဲ႔။ အမွန္ကေတာ့ အဲဒီအတိုင္းပါပဲ။ ဟဲဟဲ ဟဲဟဲ ----
အခုလို ေျမွာက္ေပးတာ ေက်းဇူးပါပဲ ဗ်ာ.. (ေနာက္တာပါဗ်ာ.. တကယ့္ကုိ ေက်းဇူးတင္တာပါ.. ေနာက္လည္း ဆရာလုပ္ပါအုံး )
Post a Comment