ရြာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး.. ဟုိေရာက္ဒီေရာက္ေျပာရရင္.. ထားရီအေၾကာင္း.. ေျပာမယ္..။
ထားရီနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္က ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြ..။ ဒါေပမယ့္.. ထားရီက.. ကြ်န္ေတာ့္ထက္.. တစ္ႏႇစ္ေလာက္ေတာ့ ၾကီးတယ္..။ အေကာင္ကလည္း ထြားတယ္..။ သူ့မိဘမ်ားကလည္း.. ခ်မ္းသာေလေတာ့.. ထားရီကုိ ဖူးဖူးမႈတ္ထားတယ္..။ အလုိလုိက္ခံထားရသူမုိ့.. ထားရီက.. အေဖအေမကုိေတာင္ သိပ္လူထင္တာမဟုတ္ဘူး..။
ကြ်န္ေတာ္တုိ့ သုံးတန္းႏႇစ္မႇာ.. အတန္းပုိင္ဆရာက ဦးအုန္းေငြ..။ ၀၀တုတ္တုတ္.. ဗုိက္ရႊဲရႊဲနဲ႔ ဆရာေပါ့..။ ကြ်န္ေတာ္တုိ့က သူ့ကုိ.. ကြယ္ရာမႇာ.. ဗုိက္ဆူၾကီး လို႔ ေခၚၾကတယ္..။ သူက ရုိက္ခဲတယ္..။ ဒါေပမယ့္.. အျပစ္ရႇိတဲ့ ေက်ာင္းသားကုိ ဗုိက္ေခါက္ ဆဲြ ဆဲြလိမ္ေလ့ရႇိတယ္...။
သူ ဗုိက္ေခါက္ဆဲြလိမ္ မႇာကုိ.. ကြ်န္ေတာ္တုိ့ ေသမေလာက္ေၾကာက္ၾကတယ္..။ ဒါေပမယ့္ ထားရီနဲ႔ ေတြ႔ေတာ့.. ဆရာလည္း လက္လန္သြားတယ္..။
တစ္ရက္ ထားရီကုိ ဆရာက ဗုိက္ေခါက္ဆဲြလိမ္တယ္..။ ထားရီက '' အမယ္ နင္ကမ်ား ငါ့ကုိ ဗုိက္ေခါက္ဆဲြလိမ္တယ္ .. နင့္ကုိလည္း ျပန္ဆဲြလိမ္မယ္.. '' ဆုိျပီး ဆရာ့ဗုိက္ဆူဆူၾကီးကုိ ျပန္ဆဲြလိမ္တယ္..။ ဆရာလည္း.. အံၾသလြန္းလို႔ ၾကက္ေသေသေနတယ္..။ ေနာက္မႇ.. ေဒါသထြက္ထြက္နဲ႔.. ထားရီကုိ ၾကိမ္လုံးနဲ႔ ေဆာ္တယ္..။
ထားရီကလည္း.. အားက်မခံ.. ဆရာ့လက္က ၾကိမ္လုံးကုိ လုျပီး ျပန္ရုိက္တယ္..။ အဲဒီေန့က.. ပဲြၾကီးပဲြေကာင္းပဲ..။ ေနာက္ေတာ့ ထားရီကုိ.. သူ့မိဘေတြ ျပန္လာေခၚသြားတယ္..။
ေက်ာင္းထုတ္ခံရတဲ့ အထိေတာ့ မျဖစ္ေပမယ့္.. ထားရီကုိ အတန္းေျပာင္းလုိက္ရတယ္..။ ငါးတန္းႏႇစ္ေရာက္ေတာ့ ထားရီနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ အတန္းျပန္တူသြားတယ္..။
ငါးတန္းႏႇစ္မႇာ.. ကြ်န္ေတာ္တုိ့ကို ျမန္မာစာသင္တဲ့ ဆရာနာမည္က ဦးသန္းလို႔ ေခၚတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္တုိ့ကေတာ့.. ဆရာသန္း လို႔ပဲ အလြယ္ေခၚၾကတယ္..။ အဲဒီဆရာက ခပ္တည္တည္နဲ႔ ေနာက္ေလ့ရႇိတယ္..။ ျမန္မာစာဆုိေတာ့.. ေရႇ့ကေန..သူက စာေခၚေပးတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္တုိ့က..သူ ေခၚေပးတဲ့.. စာကုိ လုိက္ေရးၾကရတယ္..။
တခါတရံ ေက်ာင္းဆင္းေခါင္းေလာင္းတီးေနတာေတာင္ စာေခၚတာ သူမရပ္ဘူး..။ ၀ါက် တစ္ေၾကာင္း ျပီးသြားတုိင္း ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက.. ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက နဲ႔.. ဆက္ေျပာတယ္..။ ေက်ာင္းသားအားလုံးက.. ျပီးေတာ့မယ္ လို႔ ထင္ေနတုံး..'' ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက '' ဆုိတဲ့ သူ့အသံက ထြက္ထြက္လာတယ္. ..။ ေက်ာင္းသားေတြလည္း.. ''အာ..'' လို႔ ျပိဳင္တူ ညည္းသံ ထြက္လာတယ္..။ အဲဒီေတာ့ မႇ.. '' ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက ..... ..... မ်ဥ္းပိတ္လုိက္ေတာ့ '' လို႔ အရႊန္းေဖာက္ျပီး စာသင္တာ ရပ္လုိက္တယ္..။
သူလည္း.. ထားရီနဲ႔ ေတြ႔ေတာ့ ဆလံသရတာပါပဲ..။ ကြ်န္ေတာ္တုိ့ ေခတ္တုံးက ပထမအစမ္း ဒုတိယအစမ္း အတန္းတင္ စာေမးပဲြ ဆုိျပီး တစ္ႏႇစ္ကုိ စာေမးပဲြသုံးၾကိမ္ေျဖရတယ္..။ ပထမအစမ္းေျဖေတာ့.. ဆရာက ျမန္မာစာ ၀ါက်ဖဲြ႔တဲ့ ေမးခြန္း ေမးတယ္..။
ေအာက္ပါ စကားလုံးမ်ားကုိ ၀ါက်ဖြဲ႔ျပပါ ဆုိျပီး စကားလုံး ေလးငါးဆယ္လုံး ေပးထားတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးေပါ့..။ ဥပမာ လိမၼာသည္.. ဆုိတဲ့ စကားလုံး ေပးထားရင္.. '' စုစု သည္ လိမၼာသည္ .. '' လို႔ ၀ါက်ဖြဲ႔ျပရတာမ်ိဳး..။ လိမၼာသည္ ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိေတာ့.. ထင္ရႇားေအာင္ အန္ဒါလုိင္း တားေပးရတာေပါ့..။
မႇတ္မႇတ္ရရ.. ဆရာေမးခြန္းထဲမႇာ.. ေပါက္လႊတ္ပဲစား ဆုိတဲ့ စကားလုံးပါတယ္..။ အဲဒီစကားလုံးကုိ.. ထားရီက.. အခုလုိ ၀ါက်ဖြဲ႔ျပထားတယ္..။
'' ကြ်န္မသည္ ၀က္ကုိ ခဲႏႇင့္ ေပါက္ ျပီး လႊတ္ ျပီး ပဲစား ခုိင္းထားပါသည္။ ''
'' ကုန္းေပၚဖုတ္'' ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိက်ေတာ့...
'' ကြ်န္မသည္ အုတ္ခဲကုိ ကုန္းေပၚ ၌ ဖုတ္ သည္ ။ '' တဲ့...
'' နေဘကာရံ အခ်ိတ္အဆက္'' ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိ.. ဆရာေမ်ာ္လင့္ထား တဲ့ အေျဖက.. ''ဆရာၾကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းသည္ နေဘကာရံအခ်ိတ္အဆက္ မိမိျဖင့္ ကဗ်ာမ်ားကုိ ေရးဖဲြ့ေလ့ ရႇိသည္ '' ဆုိတာမ်ိဳး..။
ထားရီ ေျဖထားတာက..
'' ဆရာၾကီး သခင္ ကုိယ္ေတာင္မႈိင္းသည္ နေဘး တြင္ ကာရံ ျပီးမႇ အခ်ိတ္အဆက္ မိမိ စာေရး ေလ့ ရႇိသည္။'' တဲ့ဗ်ား..
ေနာက္ႏႇစ္ေတြမႇာေတာ့.. ထားရီ ရဲ့ အဲဒီလုိမ်ိဳး အျမီးအေမာက္ မတည့္တဲ့.. ျဖစ္ရပ္မႇန္ဟာသေတြကုိ.. ကြ်န္ေတာ္ တုိ့ မၾကားရေတာ့ပါဘူး..။ ငါးတန္းႏႇစ္မႇာပဲ.. ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကုိ ထားရီ ႏႈတ္ဆက္ ခဲြခြါျပီး ျမန္မာျပည္ ပညာေရး ေလာက ကေန အနားယူသြားတာေၾကာင့္ မုိ့ပါ..။
ပါရမီနည္းတာကုိး လို႔ တရြာလုံးက စုတ္သပ္ေပမယ့္.. မိဘေတြ အလုိလုိက္လြန္းတာရဲ့ အက်ိဳးဆက္ ရလာဒ္တစ္ခုလို႔သာ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ျမင္မိပါတယ္..။
ေနာက္တစ္ခ်က္က.. ဆရာေတြရဲ့ အခန္းက႑ လည္း ပါမယ္ထင္ပါတယ္..။ ထားရီ ရဲ့ အေျဖလႊာကုိ.. ဆရာသန္း အခန္းထဲမႇာ.. ဖတ္ျပေနတုံးက.. အူတက္မတက္ ရယ္ပဲြဖဲြ႔ခဲ့တဲ့ အထဲမႇာ.. ကြ်န္ေတာ္လည္း ပါခဲ့ေပမယ့္.. အခုေနျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့.. ဆရာသန္းအေနနဲ႔ မလုပ္ခဲ့သင့္ဘူးလို႔.. ျမင္လာပါတယ္..။
ထားရီအေၾကာင္း ေျပာရင္းကေန.. ဆရာေတြအေၾကာင္း ေျပာဖုိ့ စိတ္ထဲမႇာ ျဖစ္လာတယ္..။
အခု အသက္သုံးဆယ့္ေျခာက္ႏႇစ္ အထိ.. တပည့္ဘ၀က မကြ်တ္ေသးေလေတာ့.. ေတြ႔ခဲ့ၾကဳံခဲ့ တဲ့ ဆရာေတြကလည္း.. နည္းမႇမနည္းဘဲကုိး..။ ဆရာဆုိတာလည္း.. လူထဲက လူသားမ်ားသာ ျဖစ္တာမုိ့.. အမႇားေတြ အမႇန္ေတြ.. အားသာတာေတြ အားနည္းတာေတြ.. ရႇိရႇာမေပါ့..။
ထားရီနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္က ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြ..။ ဒါေပမယ့္.. ထားရီက.. ကြ်န္ေတာ့္ထက္.. တစ္ႏႇစ္ေလာက္ေတာ့ ၾကီးတယ္..။ အေကာင္ကလည္း ထြားတယ္..။ သူ့မိဘမ်ားကလည္း.. ခ်မ္းသာေလေတာ့.. ထားရီကုိ ဖူးဖူးမႈတ္ထားတယ္..။ အလုိလုိက္ခံထားရသူမုိ့.. ထားရီက.. အေဖအေမကုိေတာင္ သိပ္လူထင္တာမဟုတ္ဘူး..။
ကြ်န္ေတာ္တုိ့ သုံးတန္းႏႇစ္မႇာ.. အတန္းပုိင္ဆရာက ဦးအုန္းေငြ..။ ၀၀တုတ္တုတ္.. ဗုိက္ရႊဲရႊဲနဲ႔ ဆရာေပါ့..။ ကြ်န္ေတာ္တုိ့က သူ့ကုိ.. ကြယ္ရာမႇာ.. ဗုိက္ဆူၾကီး လို႔ ေခၚၾကတယ္..။ သူက ရုိက္ခဲတယ္..။ ဒါေပမယ့္.. အျပစ္ရႇိတဲ့ ေက်ာင္းသားကုိ ဗုိက္ေခါက္ ဆဲြ ဆဲြလိမ္ေလ့ရႇိတယ္...။
သူ ဗုိက္ေခါက္ဆဲြလိမ္ မႇာကုိ.. ကြ်န္ေတာ္တုိ့ ေသမေလာက္ေၾကာက္ၾကတယ္..။ ဒါေပမယ့္ ထားရီနဲ႔ ေတြ႔ေတာ့.. ဆရာလည္း လက္လန္သြားတယ္..။
တစ္ရက္ ထားရီကုိ ဆရာက ဗုိက္ေခါက္ဆဲြလိမ္တယ္..။ ထားရီက '' အမယ္ နင္ကမ်ား ငါ့ကုိ ဗုိက္ေခါက္ဆဲြလိမ္တယ္ .. နင့္ကုိလည္း ျပန္ဆဲြလိမ္မယ္.. '' ဆုိျပီး ဆရာ့ဗုိက္ဆူဆူၾကီးကုိ ျပန္ဆဲြလိမ္တယ္..။ ဆရာလည္း.. အံၾသလြန္းလို႔ ၾကက္ေသေသေနတယ္..။ ေနာက္မႇ.. ေဒါသထြက္ထြက္နဲ႔.. ထားရီကုိ ၾကိမ္လုံးနဲ႔ ေဆာ္တယ္..။
ထားရီကလည္း.. အားက်မခံ.. ဆရာ့လက္က ၾကိမ္လုံးကုိ လုျပီး ျပန္ရုိက္တယ္..။ အဲဒီေန့က.. ပဲြၾကီးပဲြေကာင္းပဲ..။ ေနာက္ေတာ့ ထားရီကုိ.. သူ့မိဘေတြ ျပန္လာေခၚသြားတယ္..။
ေက်ာင္းထုတ္ခံရတဲ့ အထိေတာ့ မျဖစ္ေပမယ့္.. ထားရီကုိ အတန္းေျပာင္းလုိက္ရတယ္..။ ငါးတန္းႏႇစ္ေရာက္ေတာ့ ထားရီနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ အတန္းျပန္တူသြားတယ္..။
ငါးတန္းႏႇစ္မႇာ.. ကြ်န္ေတာ္တုိ့ကို ျမန္မာစာသင္တဲ့ ဆရာနာမည္က ဦးသန္းလို႔ ေခၚတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္တုိ့ကေတာ့.. ဆရာသန္း လို႔ပဲ အလြယ္ေခၚၾကတယ္..။ အဲဒီဆရာက ခပ္တည္တည္နဲ႔ ေနာက္ေလ့ရႇိတယ္..။ ျမန္မာစာဆုိေတာ့.. ေရႇ့ကေန..သူက စာေခၚေပးတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္တုိ့က..သူ ေခၚေပးတဲ့.. စာကုိ လုိက္ေရးၾကရတယ္..။
တခါတရံ ေက်ာင္းဆင္းေခါင္းေလာင္းတီးေနတာေတာင္ စာေခၚတာ သူမရပ္ဘူး..။ ၀ါက် တစ္ေၾကာင္း ျပီးသြားတုိင္း ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက.. ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက နဲ႔.. ဆက္ေျပာတယ္..။ ေက်ာင္းသားအားလုံးက.. ျပီးေတာ့မယ္ လို႔ ထင္ေနတုံး..'' ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက '' ဆုိတဲ့ သူ့အသံက ထြက္ထြက္လာတယ္. ..။ ေက်ာင္းသားေတြလည္း.. ''အာ..'' လို႔ ျပိဳင္တူ ညည္းသံ ထြက္လာတယ္..။ အဲဒီေတာ့ မႇ.. '' ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက ..... ..... မ်ဥ္းပိတ္လုိက္ေတာ့ '' လို႔ အရႊန္းေဖာက္ျပီး စာသင္တာ ရပ္လုိက္တယ္..။
သူလည္း.. ထားရီနဲ႔ ေတြ႔ေတာ့ ဆလံသရတာပါပဲ..။ ကြ်န္ေတာ္တုိ့ ေခတ္တုံးက ပထမအစမ္း ဒုတိယအစမ္း အတန္းတင္ စာေမးပဲြ ဆုိျပီး တစ္ႏႇစ္ကုိ စာေမးပဲြသုံးၾကိမ္ေျဖရတယ္..။ ပထမအစမ္းေျဖေတာ့.. ဆရာက ျမန္မာစာ ၀ါက်ဖဲြ႔တဲ့ ေမးခြန္း ေမးတယ္..။
ေအာက္ပါ စကားလုံးမ်ားကုိ ၀ါက်ဖြဲ႔ျပပါ ဆုိျပီး စကားလုံး ေလးငါးဆယ္လုံး ေပးထားတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးေပါ့..။ ဥပမာ လိမၼာသည္.. ဆုိတဲ့ စကားလုံး ေပးထားရင္.. '' စုစု သည္ လိမၼာသည္ .. '' လို႔ ၀ါက်ဖြဲ႔ျပရတာမ်ိဳး..။ လိမၼာသည္ ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိေတာ့.. ထင္ရႇားေအာင္ အန္ဒါလုိင္း တားေပးရတာေပါ့..။
မႇတ္မႇတ္ရရ.. ဆရာေမးခြန္းထဲမႇာ.. ေပါက္လႊတ္ပဲစား ဆုိတဲ့ စကားလုံးပါတယ္..။ အဲဒီစကားလုံးကုိ.. ထားရီက.. အခုလုိ ၀ါက်ဖြဲ႔ျပထားတယ္..။
'' ကြ်န္မသည္ ၀က္ကုိ ခဲႏႇင့္ ေပါက္ ျပီး လႊတ္ ျပီး ပဲစား ခုိင္းထားပါသည္။ ''
'' ကုန္းေပၚဖုတ္'' ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိက်ေတာ့...
'' ကြ်န္မသည္ အုတ္ခဲကုိ ကုန္းေပၚ ၌ ဖုတ္ သည္ ။ '' တဲ့...
'' နေဘကာရံ အခ်ိတ္အဆက္'' ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိ.. ဆရာေမ်ာ္လင့္ထား တဲ့ အေျဖက.. ''ဆရာၾကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းသည္ နေဘကာရံအခ်ိတ္အဆက္ မိမိျဖင့္ ကဗ်ာမ်ားကုိ ေရးဖဲြ့ေလ့ ရႇိသည္ '' ဆုိတာမ်ိဳး..။
ထားရီ ေျဖထားတာက..
'' ဆရာၾကီး သခင္ ကုိယ္ေတာင္မႈိင္းသည္ နေဘး တြင္ ကာရံ ျပီးမႇ အခ်ိတ္အဆက္ မိမိ စာေရး ေလ့ ရႇိသည္။'' တဲ့ဗ်ား..
ေနာက္ႏႇစ္ေတြမႇာေတာ့.. ထားရီ ရဲ့ အဲဒီလုိမ်ိဳး အျမီးအေမာက္ မတည့္တဲ့.. ျဖစ္ရပ္မႇန္ဟာသေတြကုိ.. ကြ်န္ေတာ္ တုိ့ မၾကားရေတာ့ပါဘူး..။ ငါးတန္းႏႇစ္မႇာပဲ.. ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကုိ ထားရီ ႏႈတ္ဆက္ ခဲြခြါျပီး ျမန္မာျပည္ ပညာေရး ေလာက ကေန အနားယူသြားတာေၾကာင့္ မုိ့ပါ..။
ပါရမီနည္းတာကုိး လို႔ တရြာလုံးက စုတ္သပ္ေပမယ့္.. မိဘေတြ အလုိလုိက္လြန္းတာရဲ့ အက်ိဳးဆက္ ရလာဒ္တစ္ခုလို႔သာ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ျမင္မိပါတယ္..။
ေနာက္တစ္ခ်က္က.. ဆရာေတြရဲ့ အခန္းက႑ လည္း ပါမယ္ထင္ပါတယ္..။ ထားရီ ရဲ့ အေျဖလႊာကုိ.. ဆရာသန္း အခန္းထဲမႇာ.. ဖတ္ျပေနတုံးက.. အူတက္မတက္ ရယ္ပဲြဖဲြ႔ခဲ့တဲ့ အထဲမႇာ.. ကြ်န္ေတာ္လည္း ပါခဲ့ေပမယ့္.. အခုေနျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့.. ဆရာသန္းအေနနဲ႔ မလုပ္ခဲ့သင့္ဘူးလို႔.. ျမင္လာပါတယ္..။
ထားရီအေၾကာင္း ေျပာရင္းကေန.. ဆရာေတြအေၾကာင္း ေျပာဖုိ့ စိတ္ထဲမႇာ ျဖစ္လာတယ္..။
အခု အသက္သုံးဆယ့္ေျခာက္ႏႇစ္ အထိ.. တပည့္ဘ၀က မကြ်တ္ေသးေလေတာ့.. ေတြ႔ခဲ့ၾကဳံခဲ့ တဲ့ ဆရာေတြကလည္း.. နည္းမႇမနည္းဘဲကုိး..။ ဆရာဆုိတာလည္း.. လူထဲက လူသားမ်ားသာ ျဖစ္တာမုိ့.. အမႇားေတြ အမႇန္ေတြ.. အားသာတာေတြ အားနည္းတာေတြ.. ရႇိရႇာမေပါ့..။
1 comment:
မထားရီခင္မ်ာမွာလည္း အတန္းထဲမွာ ျပန္ဖတ္ျပေတာ့ ရွက္ရွာမွာေပါ့ဗ်ာ
Post a Comment