Sunday, June 1, 2008

13.1 ရြာကနတ္ပြဲ

ဒီလုိအခ်ိန္ ေႏြေခါင္ေခါင္ဆုိရင္.. ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရြာမွာ.. တအားကုိ ပူေလ့ရွိတယ္..။ မတ္လ ဧျပီလ ေမလ ေလာက္မွာ.. တံလွ်ပ္ေတြ ထေလာက္ေအာင္အထိ.. အညာေႏြက ျပင္းတယ္..။ ေန႔လည္ေန႔ခင္း မြန္းလဲြ ႏွစ္ခ်က္တီးေလာက္ဆုိရင္.. အိမ္ထဲက သင္ျဖဴးဖ်ာကအစ.. ပူေနတတ္တယ္..။ ေလ ေလးတုိက္လုိ႔ ေအးမလား ထင္ရင္ မွားသြားမယ္..။ ေလကစ ေလပူပဲ တုိက္တယ္..။

ဒီအပူ ဒီေန ဒီေလေတြနဲ႔ ေမြးကတည္းက.. ေနလာခဲ့သူေတြမုိ႔.. ရြာသူရြာသားေတြကေတာ့.. အသြားအလာမပ်က္.. အစားအေသာက္မပ်က္.. အလုပ္အကုိင္မပ်က္.. ပုံမွန္ပါပဲ..။

တအားပူတဲ့ မတ္လထဲမွာ.. တစ္နယ္လုံး ျခိမ့္ျခိမ့္သဲေအာင္ က်င္းပတဲ့.. နတ္ပဲြေတာင္ ရွိေသးတယ္...။ ျမန္မာျပည္တလႊား.. လူသိမ်ားလွတဲ့..ပခန္းနတ္ပဲြေလာက္မစည္ကားေပမယ့္.. ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ရြာနတ္ပဲြကလည္း.. အေတာ့္ကုိ စည္တယ္လုိ႔ ေျပာရမွာပါပဲ..။

ပခန္းနတ္ပဲြကုိ .. ကုိၾကီးေက်ာ္နတ္ပဲြလုိ႔ ေခၚသလုိ.. ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရြာနတ္ပဲြကုိ.. သခင္မနတ္ပဲြလုိ႔ေခၚတယ္..။ သခင္မဆုိတာ.. မႏွဲေလးကုိ ေခၚတာပဲ.. ။ မမႏဲွလုိ႔လည္း.. ေခၚၾကတယ္..။ ကုိၾကီးေက်ာ္နတ္ပဲြက.. ၾကက္ေၾကာ္နဲ႔ အရက္.. ေပါင္းလ်ွံေအာင္ ဆက္ၾကတယ္..။ မမႏဲွခမ်ာေတာ့.. ဘဲဥနဲ႔ ခ်ိဳခ်ဥ္ ပလူပ်ံေအာင္ ပသၾကတယ္...။

နတ္ဆက္သမွ်.. ေငြနဲ႔.. ပစၥည္းပစၥယ အားလုံးကုိ.. နန္းထိန္း လုပ္တဲ့ မိသားစုက အကုန္ရတယ္..။ နတ္ဆက္တယ္ဆုိတာ.. မမႏွဲကုိ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္တဲ့.. အနယ္နယ္ကလူေတြက.. တတ္စြမ္းသမွ်.. (အက်ိဳးေမွ်ာ္တာရယ္.. ေၾကာက္တာရယ္ေၾကာင့္ ) ပူေဇာ္ကန္ေတာ့့တာကုိ ေခၚတာပဲ..။

ရြာဖက္ကလူေတြ အျမင္မွာေတာ့.. ေနမေကာင္းျဖစ္တာလည္း.. နတ္ေၾကာင့္ပဲ..။ မုိးေလ မေကာင္းလုိ႔ သီးႏွံေတြ ပ်က္ရင္လည္း.. နတ္ေၾကာင့္ပဲ..။ မေကာင္းရင္လည္း နတ္.. ေကာင္းရင္လည္း နတ္ပဲ..။ မေကာင္းတာေတြ ေကာင္းေအာင္ရယ္.. ေကာင္းေနတာေလးေတြ.. ဆက္ေကာင္းေအာင္ ဆုိျပီးေတာ့.. သူတုိ႔တေတြ.. နတ္ကုိ ကုိးကြယ္ၾကတာပဲ..။

တစ္ႏွစ္တစ္ခါ.. လာေနက်ကုိ မလာရင္.. ေဘးအႏၱရာယ္ တစ္ခုခုနဲ႔ မုခ် ေတြ႔တာပဲလုိ႔.. သူတုိ႔ ယုံၾကတယ္..။ စီးပြားေရးအက်ပ္အတည္းနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေတြ႔ေနပါေစ.. နတ္ပဲြခ်ိန္မွာေတာ့.. မျဖစ္ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႔ သူတုိ႔ အေရာက္လာၾကတယ္..။ မရ ရတာ ရွာၾကံျပီး နတ္ဆက္ၾကတယ္..။


ဒီႏွစ္ဘယ္သူေတြလာျပီး.. ဘယ္သူေတြကေတာ့.. လာဖုိ႔ ပ်က္ကြက္တယ္ဆုိတဲ့.. စာရင္းဇယားေတာ့ မရွိပါဘူး..။ ဒါေပမယ့္.. သူတုိ႔အဆုိအရ.. မမႏွဲကေတာ့.. သိသတဲ့..။ မမႏွဲက.. ဒီႏွစ္ဘယ္သူဘယ္၀ါ မလာဘူးဆုိတာ.. သိတယ္တဲ့ဗ်ား..။ အဲဒီလုိ အေတြးအျမင္ ယုံၾကည္ခ်က္ေတြနဲ႔ ခ်ီတက္ေနၾကတာပဲ..။


ဒါေပမယ့္.. မမႏွဲက.. very flexible ျဖစ္ရွာပါတယ္..။ တစ္ႏွစ္တစ္ေခါက္ မလာေရာက္ႏုိင္လုိ႔.. တင္ၾကိဳ ေတာင္းပန္ခဲ့ရင္ေတာ့.. ခြင့္ေပးသတဲ့..။ သုံးႏွစ္တစ္ၾကိမ္ (သုိ႔မဟုတ္) ငါးႏွစ္တစ္ၾကိမ္မွ လာေရာက္ဆက္သပါရေစ.. အမုိက္အမဲေလးမုိ႔ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ.. သခင္မ ဘုရား လုိ႔.. နတ္ကေတာ္က တဆင့္.. ခြင့္ေတာင္းရင္ေတာ့.. ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာ.. ခြင့္ေတာင္းထားတဲ့ အတုိင္း သုံးႏွစ္ ( သုိ႔ ) ငါးႏွစ္မွ.. တစ္ၾကိမ္ လာေရာက္ဆက္သ ေစ လုိ႔ မမႏွဲက.. ခြင့္ေပးတယ္..။


အဲဒီလုိ ခြင့္မေတာင္းဘဲနဲ႔.. ကုိယ့္သေဘာနဲ႔ကုိယ္.. ငါသုံးႏွစ္ေနမွ.. တစ္ၾကိမ္သြားေတာ့မယ္ လုပ္လုိ႔ကေတာ့.. နတ္ကုိင္ခံရျပီပဲ လုိ႔.. အားလုံးက.. ယုံၾကည္ေနၾကတယ္..။ အေအးမိႏွာေစး.. ခလုတ္တုိက္ တာကအစ.. နတ္ကုိင္တာပဲ..။ ကာယကံရွင္က.. မယုံသည္႔တုိင္.. ပတ္၀န္းက်င္ကေတာ့.. အတင္းတုတ္ေတာ့တာပဲ..။ ျဖစ္မွာေပါ့.. သခင္မကုိ မေလးမစားလုပ္တာကုိး ဆုိတဲ့.. စဲြခ်က္နဲ႔.. ကြယ္ရာမွာ.. တြတ္ထုိးေမးေငါ့ လုပ္ၾကေတာ့တာပဲ..။


ကုိယ့္မိသားစုထဲက.. တစ္ေယာက္ေယာက္မ်ား.. ေသသြားလုိ႔ကေတာ့.. ေျပာမဆုံးေပါင္ ေတာသုံးေတာင္ပဲ..။ မမႏွဲကုိ.. ကတိဖ်က္လုိ႔.. ေသရွာျပီလုိ႔ တထစ္ခ် လုပ္ပစ္လုိက္ၾကတာပဲ..။
အဲဒီလုိမ်ိဳး.. ယုံၾကည္ကုိးကြယ္ တဲ့သူေတြကုိ.. မမႏွဲက.. တကယ္ မ သလား.. မ မ ဘူးလားေတာ့.. မေသခ်ာေပမယ့္.. နန္းထိန္းလုပ္တဲ့ မိသားစုကုိေတာ့.. မမႏွဲက တကယ္ မ တာပဲ..။ ေရႊဥ ဥေပးတဲ့ ငန္းလုိ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ..သူတုိ႔ ကုိ မ တာပဲ..။

ရြာမွာ.. အဲဒီနတ္ ေရာက္လာပုံကလဲ.. ရာဇ၀င္နဲ႔ရယ္..။ ပန္းဘဲေမာင္တင့္တယ္ နဲ႔ သူ႔ႏွမ မႏွဲေလးကုိ.. ကြပ္မ်က္ေတာ့.. သစ္ပင္တစ္ပင္မွာခ်ည္ျပီး ကြပ္မ်က္တယ္လုိ႔ ဆုိၾကတယ္..။ ( စကား၀ါပင္လုိ႔ ထင္တယ္.. ေသေတာ့ မေသခ်ာဘူး.. )

အဲဒီသစ္ပင္ကုိ.. ဧရာ၀တီျမစ္ရုိးမွာ.. ေမွ်ာလြတ္လုိက္ေတာ့.. ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရြာကမ္းမွာ.. အဲဒီသစ္တုံးၾကီးက တင္ေနခဲ့သတဲ့..။ ကမ္းစပ္မွာ.. သစ္တုံးၾကီးတင္ေနေတာ့.. ရြာကလူေတြလည္း.. အ၀တ္တက္ေလွ်ာ္.. ေရတက္ခ်ိဳး လုပ္ၾကတာေပါ့..။ အဲဒီမွာ.. ကပ္ဆုိက္တာပဲ..။ ရြာကလူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား.. အနာေရာဂါေတြျဖစ္ျပီး တစ္ခ်ိဳ႔ဆုိ ေသကုန္သတဲ့..။

အဲဒီမွာ.. ဆုိင္ရာဆုိင္ရာေတြ ပင့္ဖိတ္ျပီး အေျဖရွာေတာ့.. အဲဒီသစ္တုံးၾကီးေၾကာင့္လုိ႔ အေျဖထြက္သတဲ့..။ အဲဒီသစ္တုံးၾကီးဟာ.. နယ္နယ္ရရ သစ္တုံးၾကီးမဟုတ္ဘဲ.. ပန္းဘဲေမာင္တင့္တယ္နဲ႔ သူ႔ႏွမ တုိ႔ကုိ.. သတ္ျဖတ္ကြပ္မ်က္စဥ္က.. ခ်ည္ေႏွာင္ခဲ့တဲ့..သစ္ပင္ၾကီးျဖစ္ေနသတဲ့..။ သစ္တုံးၾကီးေပၚ တက္ေရခ်ိဳးတာေတြ.. ရပ္တန္းကရပ္..။ အ၀တ္ေလွ်ာ္တာေတြ.. လုံး၀မလုပ္ရ.. ။ ရြာကလူေတြ.. အျပစ္ေဘးဒဏ္ ေနာက္ထပ္ မျဖစ္ေစေရး.. အဲဒီသစ္တုံးကုိ နတ္ရုပ္ထု ကုိးကြယ္ ရမယ္ ဆုိတဲ့.. ဘယ္သူေပးမွန္းမသိတဲ့.. ဗ်ာဒိတ္အတုိင္း.. လုပ္ခဲ့ၾကရာကေန.. ရြာမွာ.. အဲဒီနတ္.. မုိက္ဂရိတ္ လုပ္လာခဲ့တာပဲ..။

မွတ္မွတ္ရရ ကြ်န္ေတာ္.. ေျခာက္တန္းႏွစ္ေလာက္က.. သမုိင္းသုေတသီတစ္ေယာက္.. ရြာကုိ ေရာက္လာျပီး.. ပုပၸါးက နတ္ရုပ္ထုထားတဲ့.. သစ္သားနဲ႔.. ရြာက နတ္ရုပ္ ရဲ႔ သစ္သား.. ဘယ္ဟာက.. ပန္းဘဲေမာင္တင့္တယ္တုိ႔ ေမာင္ႏွမကုိ သတ္စဥ္က.. ခ်ည္ခဲ့တဲ့.. သစ္ပင္လဲ ဆုိတာ.. သုေတသနလာလုပ္ေသးတယ္..။ ( အမွန္ကေတာ့.. ဘယ္နတ္ရုပ္မွ.. အဲဒီသစ္ပင္ကေန ဆင္းသက္လာတာဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မွာ..)

1 comment:

Summer Field said...

ဟုတ္တယ္..သစ္ပင္က စကားဝါပင္။ ဒါေၾကာင့္ အိမ္တြင္းနတ္(ပန္းဘဲေမာင္တင့္တယ္) ကိုးကြယ္တဲ့အိမ္ေတြမွာဆို အဲ့ဒီနတ္ကို စကားဝါပန္း မဆက္သေကာင္းဘူးလို႔ အယူရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ငယ္စဥ္က အေမက သိပ္အယံုအၾကည္ႀကီးခဲ့တာ..။ ညေနေစာင္းလို႔ အိမ္မီးဖြင့္ေတာ့မယ္ဆို နတ္စင္က လိုက္ကာအနီေလးကို ဆြဲမကာမိရင္ အဆူခံထိတာ။ တလတႀကိမ္ေလာက္ အုန္းဆဲြနဲ႔ ေဘာင္းေတာ္လဲေပးရတာလည္း မွတ္မိေနေသးတယ္။