Wednesday, August 12, 2009

45.1 Guangzhou (ကြမ္က်ိဳး) သုိ႔

တရုတ္ျပည္ရဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဆြန္ယက္ဆင္ ( Sun Yat-Sen ) အေၾကာင္း ဖတ္တုံးက.. ကန္တုံျပည္နယ္၊ ကန္တုံျမိဳ႔ ဆုိတဲ့ စကားလုံးေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးခဲ့ ရတယ္..။ ဆြန္ယက္ဆင္ရဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး ေမြးဖြားရာေနရာ၊ အခ်က္အခ်ာ ေဒသအျဖစ္နဲ႔ ဖတ္မွတ္ခဲ့ရတာပဲ..။ ေနာက္မ်ားမွ.. ကန္တုံ(Canton) ဆုိတာ အဂၤလိပ္အေခၚအေ၀ၚ ျဖစ္ျပီး.. တရုတ္လုိကေတာ့ ကြမ္တုံးလုိ႔ ေခၚေၾကာင္းနဲ႔ ျပည္နယ္ျမိဳ႔ေတာ္ကုိလည္း ကန္တုံ အစား.. ကြမ္က်ိဳးလုိ႔ ေခၚမွန္း သိရေတာ့တယ္..။

ကြမ္တုံးျပည္နယ္က ကမၻာေက်ာ္ ေဟာင္ေကာင္၊ မကာအုိ တုိ႔နဲ႔ ဟုိဖက္ကမ္း ဒီဖက္ကမ္းျဖစ္တဲ့အျပင္.. တရုတ္ျပည္ရဲ႔ စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔ အတူ တဟုန္ထုိး အရွိန္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္လာခဲ့တဲ့ ျပည္နယ္တစ္ခုပဲ..။

တရုတ္ျပည္ကုိ ကြ်န္ေတာ္ေရာက္ခဲ့တဲ့ သုံးေခါက္မွာ.. ပထမဆုံးအေခါက္က.. ကူမင္း၊၀င္းဇုိး၊ခ်န္ဇုိး၊နန္ကင္း ကေန ျပည္ေတာ္ျပန္ခဲ့ၾကျပီး ဒုတိယအေခါက္မွ အဲဒီကြမ္တုံးျပည္နယ္ကုိ ေရာက္ခဲ့ရတယ္..။ ခရီးစဥ္ကေတာ့ ထုံးစံအတုိင္း ရန္ကုန္ကေန မႏၱေလးဆင္း၊ ဆရာသမား ေရျမင္းကုိ ပင့္၊ ကူမင္းကုိ ခ်ီတက္..၊ အဲဒီကမွ တဆင့္ ကြမ္က်ိဳးေပါ့..။ ဒါေပမယ့္.. ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့.. ကြ်န္ေတာ္ရယ္၊ ေရျမင္းရယ္၊ ေက်ာ္သူရ ရယ္ အျပင္.. ေနာက္တုိးမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ပါ ပါလာခဲ့တယ္..။ ႏုိင္ငံျခားကုိတစ္ခါမွ မေရာက္ဖူးလုိ႔ အေတြ႔အၾကံဳရေအာင္ဆုိျပီး သူ လုိက္လာခဲ့တာပဲ..။

တကယ္လည္း သူေမွ်ာ္လင့္သလုိ.. အေတြ႔အၾကဳံေတြ တပုံၾကီး ရသြားခဲ့တယ္..။

အဲဒီအေခါက္ ကူမင္း.. ကြမ္က်ိဳးေလယာဥ္က ေနာက္က်တယ္..။ ညဥ္႔အေတာ္နက္မွ ကြမ္က်ိဳးကုိ ေရာက္တယ္..။ ေရာက္ေရာက္ျခင္းပဲ.. နီးစပ္ရာ ဟုိတယ္တစ္ခုမွာ အိပ္လုိက္ၾကရတယ္..။ ထူးျခားတာဆုိလုိ႔ ေက်ာ္သူရက ဟုိတယ္အခန္းခကုိ ေစ်းဆစ္တာပဲ..။ reception desk မွာ အခန္းအမ်ိဳးအစားနဲ႔ သက္ဆုိင္ရာေစ်းႏႈန္း ေရးထားတာၾကည္႔ျပီး ေက်ာ္သူရက.. ေစ်းကုိ သုံးခ်ိဳးႏွစ္ခ်ိဳးေလာက္နဲ႔ ဆစ္တယ္..။ ဧည္႔ပါးလုိ႔လား ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး..။ ယြမ္ေလးရာ ေရးထားတဲ့အခန္းကုိ ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္ေလာက္နဲ႔ ေစ်းတည္႔သြားတယ္..။

ကြ်န္ေတာ့္အလုိသာဆုိရင္.. ေရးထားတဲ့ ေစ်း.. ေပးလုိက္မိမွာပဲ..။ ေက်ာ္သူရ ေျပာမွပဲ ဟုိတယ္ခ ဆုိတာ.. အေလ်ာ့အတင္းရွိမွန္း သိေတာ့တယ္..။

ေနာက္တေန႔မနက္မွာ ေရျမင္းအမ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ေတြ႔တယ္..။ ေရျမင္းအမက ကြမ္က်ိဳးမွာေနတယ္..။ သူ႔အဆက္အသြယ္နဲ႔ပဲ.. ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အဖဲြ႔.. ကြမ္က်ိဳးကေန.. ကီလုိမီတာ ေလးဆယ္ေလာက္ေ၀းတဲ့.. တုံးကြမ္ (Dongguan) လုိ႔ ေခၚတဲ့ ျမိဳ႔ကုိ သြားခဲ့ၾကတယ္..။ ကြမ္က်ိဳး ကေန တုံးကြမ္ ေတာက္ေလွ်ာက္ လမ္းေတြ သိပ္ေကာင္းတယ္..။ ဘန္ေကာက္က အေ၀းေျပးလမ္းေတြလုိပဲ ကြန္ကရစ္မုိးပ်ံလမ္းေတြပဲ..။တုံးကြမ္မွာ.. ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လုိခ်င္တဲ့ စက္ပစၥည္းစက္ရုံက လူေတြနဲ႔ ေတြ႔ျပီး လုိအပ္တာေလးေတြ ၾကည္႔ၾကရွဳၾက ေဆြးေႏြးၾကနဲ႔ တေနကုန္သြားခဲ့တယ္..။

ကိစၥျပီးလုိ႔ ျပန္မယ္လုပ္ေတာ့ စက္၀ယ္တာ၊ မ၀ယ္တာ အပထားလုိ႔.. မိတ္ျဖစ္ေဆြျဖစ္.. ညစာ ေကြ်းပါရေစ၊ စားျပီးမွ ျပန္ၾကပါ..။ တုံးကြမ္နဲ႔ ကြမ္က်ိဳး လြန္ေရာကြ်ံေရာ ေမာင္းရ တစ္နာရီေပါ့..။ သူတုိ႔ ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ လုိက္ပုိ႔ေပးပါ့မယ္ ဆုိျပီး.. ဒင္နာ စားဖုိ႔ အတင္းေျပာေနတာနဲ႔ပဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လည္း ညစာကုိ တုံးကြမ္မွာ ေလြးလုိက္ၾကေတာ့တယ္..။ ထုံးစံအတုိင္း.. “ ေဟာင္ ” ၾက ရျပန္တယ္..။ အားလုံး စားျပီး ေသာက္ျပီးေတာ့.. ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လဲ ေဒါင္ခ်ာဆုိင္း လုိ႔..။ သူတုိ႔တေတြလည္း သုိင္းကြက္ေတြ နင္းလုိ႔ ေပါ့..။

စက္ရုံ သူေဌးက မူးေနတဲ့ၾကားက သူ႔ဒရုိင္ဘာကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လုိက္ပုိ႔ ဖုိ႔ လွ်ာေလးအာေလးနဲ႔ အမိန္႔ေပးတယ္..။ မင္း ယာဥ္ေမာင္းက ငါတုိ႔တည္းတဲ့ေနရာ သိလုိ႔လားလုိ႔ ေမးေတာ့.. “ သိဖုိ႔ မလုိဘူး.. ငါ့ကားမွာ GPS ပါတယ္.. မင္းတုိ႔ တည္းမယ့္ ဟုိတယ္သာ ေျပာလုိက္ .. GPS အညႊန္းအတုိင္း ငါ့ ဒရုိင္ဘာ ေမာင္းလိမ့္မယ္ ” တဲ့..။

တယ္ဟုတ္ ပါ့လားလုိ႔ မူးမူးနဲ႔ အံ့ၾသမိရေသးတယ္..။

အဲသလုိနဲ႔ ညဆယ့္တစ္နာရီေလာက္မွာ တုံးကြမ္ကေန ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အဖဲြ႔ ကြမ္က်ိဳးကုိ ျပန္ခဲ့ၾကတယ္..။ ေရျမင္းက ဒရုိင္ဘာကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔တည္းတဲ့ ဟုိတယ္လိပ္စာ ေပးလုိက္တယ္..။ ဒရုိင္ဘာက အဲဒီလိပ္စာကုိ GPS မွာ ထည္႔သြင္းျပီး လမ္းေၾကာင္းအညႊန္းအတုိင္း ေမာင္းေတာ့တာပဲ..။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အားလုံးလည္း ခပ္ေထြေထြျဖစ္ေနတဲ့ အရွိန္ရယ္၊ ခရီးပမ္းလာတာရယ္ေၾကာင့္ ကားေပၚမွာ ယူျပီး လုိက္လာခဲ့ၾကတယ္..။

ႏွစ္ႏွစ္ခ်ိဳက္ခ်ိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္သြားတာမ်ိဳး မဟုတ္ေပမယ့္ ေမွးကနဲျဖစ္လုိက္.. ႏုိးတ၀က္ျဖစ္လုိက္.. ေခါင္းေထာင္ထလုိက္နဲ႔ ေရာက္ႏုိးေရာက္ႏုိး လုိက္လာခဲ့ၾကတာ.. ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ သုံးနာရီသာ ထုိးသြားတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဟုိတယ္က GPS ေက်းဇူးနဲ႔ ဘယ္ဆီ ဘယ္၀ယ္မွန္းေတာင္ မသိေသးဘူး ျဖစ္ေနပါေရာ..။

ေရျမင္း.. ဒရုိင္ဘာကုိ ေသခ်ာေမးအုံး..၊ ဒီလမ္း ဒီခရီးက ဒီေလာက္ ၾကာစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး..။ တစ္ခုခုေတာ့ လဲြေနျပီလုိ႔ အားလုံးက စုိးရိမ္တၾကီး ၀ုိင္းေျပာေတာ့မွ.. ကုိယ္ေရႊဒရုိင္က သူလည္း လမ္းေပ်ာက္ေနတယ္ လု႔ိ ၀န္ခံေတာ့တယ္..။ ေကာင္းေလစြ..။

ျဖစ္ပုံက.. ေကြ႔ရမယ့္လမ္းကုိ မေကြ႔မိဘဲ ေက်ာ္သြားမိသည္႔တုိင္ GPS က ေက်ာ္သြားျပီလုိ႔ မေျပာဘဲ.. ေနာက္ထပ္ ျဖစ္ႏုိင္မယ့္လမ္းေၾကာင္းအသစ္တစ္ခုကုိ ျပန္ညႊန္းတာမုိ႔.. ရြာလည္ ကုန္ေတာ့တာပဲ..။

ဥပမာ ေျပာရရင္.. ဆူးေလ အသြားမွာ သမၼတရုပ္ရွင္ရုံေရွ႔ကေန ဘူတာၾကီးဖက္မွားခ်ိဳးမိတာကုိ.. လမ္းမွားခ်ိဳးမိတယ္လုိ႔ မေျပာဘဲ.. ဘူတာၾကီးေရွ႔ကေန ပန္းဆုိးတန္းကုိ ညႊန္၊ အဲဒီကမွ ကန္ပတ္လမ္းအတုိင္း ဗဟန္းအ၀ုိင္းျပန္ပတ္၊ အဲဒီကမွ.. သမၼတရုပ္ရွင္ရုံ စသျဖင့္ လမ္းညႊန္တာမ်ိဳးဆုိေတာ့..တစ္ခါပဲမွားရင္ ကိစၥမရွိေပမယ့္ အမွားေပၚ အမွားထပ္ေတာ့.. ဟုိေကြ႔ဒီေကြ႔နဲ႔.. မေရာက္ႏုိင္ ျဖစ္ေနေတာ့တာပဲ..။

GPS ဆုိေတာ့လည္း လူ႔စိတ္ကုိ ဘယ္သိမလဲ..။ မွားေကြ႔မိတာလား၊ ေကြ႔ခ်င္လုိ႔ ေကြ႔တာလား ဆုိတာ သူမွ မေ၀ခဲြႏုိင္တာဆုိေတာ့.. လမ္းမွားသြားျပီလုိ႔လည္း ဘယ္ေျပာေတာ့မလဲ..။

ေနာက္ဆုံးေတာ့.. ကုိယ္ေရႊဒရုိင္ဘာကုိ.. ေျပာရတယ္..။ ငါတုိ႔ကုိ ေရွ႔နားမွာသာ ခ်ထားခဲ့ေပေတာ့..၊ တုိ႔ဖာသာ.. Taxi ငွားျပန္လုိက္ေတာ့မယ္ လုိ႔..။

အဲသလုိနဲ႔ GPS နဲ႔ေမာင္းတဲ့ ကားၾကီးေပၚက ဆင္းျပီးသကာလ.. ေတြ႔ရာ Taxi ဖမ္းတားျပီး ျပန္လာခဲ့တာ.. ဆယ္မိနစ္ေလာက္ပဲ ၾကာတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ တည္းမယ့္ ဟုိတယ္ေရွ႔ ဆုိက္ဆုိက္ျမိဳက္ျမိဳက္ ျပန္ေရာက္ လာခဲ့ၾက ပါေတာ့တယ္..။

8 comments:

god said...

I am waiting for so long to read ur post.Really very good!U r a genius!

Rita said...

ဘယ္ေလာက္ေစာင့္ရေစာင့္ရ ဖတ္ရတာနဲ႔ ရီရတာပါပဲ။
ေရျမင္းအမ ဆိုလို႔ ေတာ္ေတာ္ စဉ္းစားရေသးတယ္။

Dr.Nay Oo (Burma) said...

ကၽြန္ေတာ့္ အေတြ႔အႀကဳံ အရ။ ဂ်ီပီအက္စ္ကို သုံးခါစ၊ သိပ္မကၽြမ္းေသးရင္ ဒီလိုပဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ တရုပ္ျပည္က ဂ်ီပီအက္စ္မွာေတာ့ အဂၤလိပ္လိုေျပာလား၊ တရုပ္လိုေျပာလားမသိပါ။ စက္က မိန္းခေလးအသံနဲ႔ ေရွ႕မီတာ ၅၀ မွာ ညာဖက္ေကြ႕ပါလို႔ေျပာမယ္။ပုံကို ၾကည့္လိုက္ရင္ လမ္းညႊန္တဲ့ျမွားပုံကို ကားပုံကေလးက မနင္းမိေသးဘူး။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ညာဖက္ေကြ႕နိုင္တဲ့ လမ္းကို ေတြ႔လို႔ ေကြ႕၀င္လိုက္ရင္ သြားေရာ၊ မွားသြားၿပီပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလိုမွားသြားရင္ စက္ကေတာ့ ကိုနဗန မွားေနၿပီလို႔ မေျပာရဲရွာဘူးေလ။ စက္က သူ recalculating ျပန္လည္တြက္ခ်က္ေနပါတယ္လို႔ေတာ့ ေျပာလိမ့္မယ္။ အဲဒါဆို လမ္းမွား၀င္လိုက္လို႔ပဲလို႕သိနိုင္ ပါတယ္။ ျပန္တြက္ၿပီးရင္ေတာ့ ကိုယ့္လိုရာကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ျပန္ညႊန္ေပးမွာပါ။ မ၀င္ရလမ္းတို႔ တလမ္းေမာင္းလမ္းတို႔နဲ႔ တိုးခဲ့ရင္ေတာ့ ပိုၾကာသြားနိုင္ပါတယ္။ မေရာက္ေတာ့ မရွိပါဘူး။ ေနာက္ထပ္၊ ေနာက္ထပ္ မွားမေနရင္ေပါ့ဗ်ာ။ သုံးေနက် အထာသိသြားရင္ေတာ့ အေတာ္ေကာင္းတဲ့ စံနစ္တခုပါ။ တခါမွ မသြားဖူးတဲ့ေနရာကို ရဲရဲသြားလို႔ရပါတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းက မကၽြမ္းေသးတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ခင္ဗ်ား

မင္းအိမ္ျဖဴ said...

လာေရာက္ဖတ္ရွဳသြားပါေၾကာင္း ..............

navana said...

comments အားလုံးအတြက္ .. ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္..။

ေဒါက္တာေနဦး ေျပာသလုိ ဂ်ီပီအက္စ္က.. တကယ္အသုံး၀င္တဲ့ဟာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္..။

သုံးတဲ့သူေတြအေနနဲ႔.. မရင္းႏွီးေသးလုိ႔.. အထာမက်၊ မကြ်မ္းက်င္ေတာ့ အုိးနင္းခြက္နင္းေတြ ျဖစ္ကုန္ရပါတယ္..။

navana said...

ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္တယ္ မရီတာေရ..

ေရျမင္းအမ ဆုိေတာ့ ေရျမင္းအထီးမဟုတ္သလုိမ်ိဳးျဖစ္သြားတယ္..။

Ko Boyz said...

ကားေမာင္းတာ အရွိန္နည္းနည္းျမန္ေနမယ္ဆုိရင္ လက္ရွိ ရွိတ့ဲ ေနရာကို ဂ်ီပီအက္စ္က တြက္ခ်က္တာ နည္းနည္း လြဲႏိုင္ပါတယ္။ ေအ အမွတ္ေနရာမွာ ေရာက္တုန္း ၿဂိဳဟ္တုဆီကို အခ်က္အလက္ ပို႔လိုက္ပါတယ္။ ၿဂိဳဟ္တုဆီက ေအ အမွတ္အတြက္ အခ်က္အလက္ကို ပို႔လာတ့ဲ အခ်ိန္မွာ ကားက ဘီ အမွတ္ကို ေရာက္ေနပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ဂ်ီပီအက္စ္က ၿဂိဳဟ္တုဆီက ရလာတ့ဲ အခ်က္အလက္ကိုပဲ ေဖၚျပေပးေနေတာ့ ေနရာ မတူညီတ့ဲ ျပႆနာကိုလဲ ႀကံဳႏိုင္ပါေသးတယ္္။

ေကာင္းမြန္၀င္း said...

အေႀကာင္းအရာက စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းသလို၊
စိတ္၀င္စားေအာင္လည္း ေရးတတ္တယ္၊ စာေကာင္းဖတ္ရတဲ့အတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။